Íme, 7 dolog ami megnyugtatja az idegeinket

Ha dühösek és feszültek vagyunk, akkor nehezen tudjuk helyesen kezelni a különböző helyzeteket.

Megsemmisítés

Fogalmazzuk meg, miért és kire vagyunk dühösek, és írjuk le részletesen egy papírra. Ha mindent gondosan lejegyzeteltünk, akkor gondoljuk újra végig a részleteket, majd tépjük szét a papírt és dobjuk a kukába. Ez a megsemmisítő módszer pozitívan hat az idegeinkre és csökkenti a stresszszintünket.

Egy nagy ölelés

Ölelés hatására oxitocin (boldogsághormon) szabadul fel a szervezetünkben, amely segít ellazulni és megnyugodni, így egykettőre búcsút inthetünk a haragunknak és a rosszkedvünknek. Ahhoz azonban, hogy ez a technika működjön, legalább 20 másodpercig tartó őszinte ölelésre van szükségünk.

Rágógumizás

Kutatások szerint a rágózás megnyugtatja az idegrendszerünket, a rágóizmok folyamatos mozgása ugyanis hatékonyan oldja a stresszt. Éppen ezért, ha legközelebb feldühítenek bennünket, akkor azonnal kapjunk be egy rágógumit, ezzel viszonylag gyorsan enyhíthetünk a haragunkon.

Frissítő séta

Ha valaki felidegesít bennünket, akkor veszekedés helyett vegyük a kabátunkat, sétáljunk egy nagyot, közben pedig szellőztessük ki a fejünket. Érdemes tudni, hogy a gyaloglás pozitívan hat a lelkünkre, ugyanis serkenti a szervezetünkben az endorfin, azaz a boldogsághormon termelődését. Ez a vegyület hatékony stresszoldó, valamint csökkenti a feszültséget és megnyugtatja az idegeinket.

Zenehallgatás

Szintén jó hatással van az idegeinkre a kellemes, halk zene. Zenehallgatás közben koncentráljunk a légzésünkre, figyeljünk arra, hogy lassan és mélyen vegyük a levegőt. Emellett az is remekül ellazít és megnyugtat, ha elénekeljük vagy eldúdoljuk az egyik kedvenc dalunkat.

Rendrakás

Érdemes tudni, hogy a takarítás és a rendrakás pozitív hatással van a lelkiállapotunkra, oldja a feszültséget és csökkenti a stresszt. Ha pedig befejeztük a munkát, akkor nyugodtan és elégedetten dőlhetünk hátra a tiszta és rendezett otthonunkban.

Kellemes illatok

Léteznek olyan gyógynövények, amelyek hatására pillanatok alatt elillan a haragunk. A levendula például rendkívül hatékony a stressz és a szorongás ellen. Keverjünk néhány csepp illóolajat a kézkrémünkbe, és ha feszültek vagyunk, akkor masszírozzuk át vele a tenyerünket, ezután lélegezzük be mélyen a kellemes, nyugtató illatot. A levendula mellett kipróbálhatjuk a kamilla, a jázmin, a rózsa, vagy a szantálfa illóolaját is.

Ne pazaroljuk az időnket!

Ha legközelebb feldühítenek bennünket, akkor kapcsoljuk be a stoppert az óránkon vagy a telefonunkon, és mérjük meg, hogy mennyi ideig mérgelődünk egyetlen dolog miatt. Ha szembesítjük magunkat azzal, hogy milyen sok időt pazarolunk bosszankodásra, akkor könnyebb lesz belátni, hogy ezen bizony változtatnunk kell.

Árt a szívünknek

Akik gyakran haragosak, háromszor akkora eséllyel szenvednek el szívrohamot, mint nyugodtabb társaik – állapította meg egy amerikai tanulmány. Érdekesség azonban, hogy az általános vélekedéssel ellentétben, miszerint jobb ilyenkor kitombolni magunkat, egy brit felmérés adatai azt bizonyították, hogy nagyobb valószínűséggel lesznek szívbetegek a „füstölgők”, mint azok, akik elfojtják a mérgüket. Különösen ártalmas továbbá az is, ha ilyen esetben másokat hibáztatunk, vagy dühöngésünk célja saját igazunk bizonygatása – ezek ugyanolyan károsan hatnak az egészségünkre, mint a túlzott indulatosság.

 

Forrás: blikk.hu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Hirdetés






%d blogger ezt szereti: