SÚLYOS KÖVETKEZMÉNYEKKEL JÁRHAT, ha nem iskolaérett gyerek megy iskolába

Pszichológus: lemaradhat a tananyagban a nem iskolaérett gyerek.



    Budapest, 2019. március 5., kedd (MTI) – Lemaradhat a tananyagban az a gyermek, akit nem iskolaéretten írattak be az iskolába – közölte Szakács Adrienn szakpszichológus kedden az M1 aktuális csatornán.

    A szakértő azt mondta, azok, akik úgy kezdik meg az iskolát, hogy nem megfelelő a koncentrációképességük és a teherbírásuk, hamar elfáradnak, emiatt pedig nem tudnak odafigyelni a pedagógusra.


    Kiemelte, éppen ezért nem szabad sürgetni az iskolakezdést, egy év is sokat segíthet a gyermeknek.


    Az iskolaérettség testi, értelmi, érzelmi, szociális és pszichés alkalmasságot, felkészültséget jelent az iskolára. Az iskolakezdési időszakban a központi idegrendszerben komoly folyamatok történnek, amelyek által például a kéztőizmok alkalmassá válnak a ceruza tartósan helyes fogására, kialakul a domináns oldal, és a figyelem terjedelme is nő – ismertette a pszichológus.

Forrás: http://www.mti.hu

Hirdetés






%d blogger ezt szereti: